Thursday, February 18, 2010

Bab 1 : Detik Pertemuan

Dari ruang udara, aku lihat biru, hijau & petak2. Ini menunjukkan destinasi aku semakin dekat. Tak sabar rasanya, nak memijakkan kaki di tanah air yang telah 3 tahun kutinggalkan.

Wajah-wajah kesayangan mula muncul di kotak pemikiran satu persatu. Wajah mak, abah, kakak2, abg, kakak ipar & abg ipar serta anak2 sedara aku terpapar sorang demi sorang. Aku betul2 rindu pada mereka.

"Cik, sila pakai tali pinggang keselamatan", kate seorang pramugari yang cukup manis mukanye.. Aku senyum dan terus melakukan ape yang disuruhnya..

Tidak lame kemudian, kami dibenarkan turun dari kapal terbang yang membawa aku dari Tokyo ke Malaysia..

Aku dah pulang....

1 comment:

Aidy Shahiezad said...

jika dapat diolah semula penggunaan perkataan dan ayat, rasenya lebih menarik... ;)

cth:

1) Dari ruang udara, aku lihat biru, hijau & petak2. Ini menunjukkan destinasi aku semakin dekat.

"dari ruang udara, aku melihat bentangan luas petak-petak berwarna hijau dan biru, mengingatkan aku betapa semakin aku dengan destinasi tujuan."

2) Aku dah pulang...

"aku telah pulang..."

p/s: ini sekadar contoh sahaja.. jgn ambil hati okay... ;)